PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=158911}

Czeski sen

Český sen
7,1 11 629
ocen
7,1 10 1 11629
7,1 7
ocen krytyków
Czeski sen
powrót do forum filmu Czeski sen

i tylko w takim znaczeniu ma to jakiś sens. Bo na pewno nie ma sensu w sensie socjologicznym -
o potędze reklamy wiemy od dziesiątek lat; nawet większość demoludów przekonała się o tym
jeszcze przed transformacją ustrojową. I doprawdy nie potrzeba takich eksperymentów, żeby ktoś
poczuł tę "niesamowicie odkrywczą" prawdę. Nie widzę też żadnego halo w tym, że jak się coś
reklamuje, to są tego efekty - ludzie przychodzą, żeby skorzystać z oferty, proste... Więc jeśli
miałbym twórcom całej akcji przypisać jakiekolwiek intelektualne intencje (nie znając ich
rzeczywistych zamiarów), to - poza chęcią zrobienia z ludzi idiotów i "artystycznego" zabawienia się
cudzym kosztem, co dla mnie jest średnio intelektualne - widziałbym tu jedynie motyw
happeningowy na wielką skalę.

ocenił(a) film na 5
A_Doinel

Jak mówią autorzy w tym materiale - chcieli zobaczyć reakcje ludzi i mediów. No i to był materiał ich pracy dyplomowej.

ocenił(a) film na 5
dariusgromnicki

moim zdaniem nie musieli w tym celu robić filmu, bo reakcja - jak już wyżej napisałem - była do bólu przewidywalna. To oczywiste, że jak się coś reklamuje (zwłaszcza stawiając towar w korzystnym świetle), to są tego efekty i ludzie na reklamę reagują. To tak jakby zrobić film po to, żeby sprawdzić, czy jak się głodnemu da chleb to będzie jadł...

A_Doinel

Film pokazuje "moc reklamy", ale również przestrzega przed nią, ale nadal ludzie jak sępy łapią się na promocje typu . Ludzie pojadą na drugi koniec Czech, bo tam jest 50 koron taniej.
Można kręcić setki filmów tego typu, ale ludzie nadal będą jak sępy polować na "promocje"

ocenił(a) film na 5
slawek80_2

ja uważam, że nie ma potrzeby robienia filmu po to, by udowadniać rzeczy oczywiste; fajnie jak ktoś robi film, żeby coś pokazać z takiej czy innej strony, z potrzeby przedstawienia jakiegoś zjawiska w oryginalnym świetle, natomiast traktowanie kina jako pola do eksperymentu tylko po to, żeby po raz setny udowodnić coś, co już wszyscy od dawna wiedzą, to czysta hochsztaplerka. Efekt jest tani i wątpliwy z artystycznego i etycznego punktu widzenia, a ponadto ma niewielką wartość socjologiczną.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones